Tilaaminen

Verkkokaupan tuotteita myy Suomen Terveysmaailma Oy (1438833-3), jäljempänä myös ”Terveysmaailma”, ”me” tai ”verkkokauppa”. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.

Tilausvahvistus
Kaikki tilauspyynnöt vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilaus muodostuu molempia osapuolia sitovaksi, kun olemme lähettäneet sinulle tilausvahvistuksen. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Käytämme sähköpostiosoitetta pääasiallisena yhteydenpitovälineenä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistuksesta löytyy verkkokaupan WooCommerce-ostotilausnumero, tämä numero helpottaa asian käsittelyä ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksutavat
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Klarna maksa heti, Klarna pilko maksut ja Klarna lasku.

Toimitukset

Toimitusaika
Päätuotteita on aina Terveysmaailman varastossa ja tuotteet voidaan toimittaa muutamassa päivässä. Näet verkkokaupassa tuotekohtaisesti, onko tuotetta varastossa. Jos tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika on luonnollisesti pidempi. Poikkeuksellisista toimitusajoista pyritään aina ilmoittamaan. Jos jokin tilaamasi tuote on loppunut, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pidempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kohtuullisen ajan kuluessa, tilaus voidaan toimittaa osissa.

Toimitustavat
Saatavilla oleviin toimitustapoihin vaikuttaa tilattavan tuotteen koko. Lisäämällä tuotteen ostoskoriin ja valitsemalla toimitustavan varmistat tuotekohtaiset toimitustavat ja niiden hinnan. Verkkokauppamme käyttää pienempien tuotteiden lähetysten toimittamiseen Posti Oy:n ja Matkahuollon palveluita. Toimitus on saatavilla pakettiautomaattiin tai postipakettina. Sänkypakettimme toimitetaan lähtökohtaisesti Postin rahtina.

Vaihto ja palautus

Reklamaatio/viallinen tuote
Mikäli ostajalle toimitetaan väärä tuote, tai tuote on vaurioitunut, asiakkaan on ilmoitettava tästä meille mahdollisimman pian. Tuotteen voi palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Uusi tuote postitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.

Reklamaatiot palautuslomakkeella, tiedustelut palautuksesta tai vaihdosta sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@terveysmaailma.fi

Vaihto- ja palautus-/peruuttamisoikeus
Kaikilla tuotteilla on täysi 14 päivän palautusoikeus. Jos haluat perua tekemäsi verkkokauppaostoksen, sinun on ilmoitettava tästä meille selkeällä tavalla viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Palautus on tehtävä viipymättä ja tämän kustannuksesta vastaa asiakas.

Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ehdottomasti ilmoitettava meille palautuslomakkeella päätöksestä peruuttaa tilaus / tehdä palautus.

Mikäli tuote palautetaan kokonaan, hyvitetään myös tilauksen yhteydessä maksettu toimituskulu.

Peruuttamisoikeuden vaikutukset

Tilauksen peruutuksissa ja palautuksissa Terveysmaailma palauttaa kaikki asiakkaalta saadut suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta. Maksunpalautus suoritetaan asiakkaalle, sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä ostossa, ellei myyjän ja asiakkaan välillä ole toisin sovittu. Asiakkaalle ei aiheudu maksunpalautuksesta erillisiä kustannuksia. Verkkokauppa voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes palautettava tavara on vastaanotettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin.

Asiakkaan on lähetettävä tavarat meille takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, alkuperäisessä kunnossa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla paikallaan kaikki tuotemerkinnät. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Noutamatta jätetty tilaus
Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.

Mikäli asiakas jättää noutamatta tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin verkkokaupalle toimitus- ja käsittelymaksua, joka vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla.

Palautukset
Kaikista palautuksista on sovittava meidän kanssamme etukäteen ja tehtävä asianmukainen peruuttamisilmoitus. Palautukset tulee tehdä Postin tai Matkahuollon palvelua käyttäen antamiemme ohjeiden mukaisesti.

Palautusohje:

Täytä palautuslomake, joka löytyy verkkokaupasta Palautukset-välilehdeltä.

Saat lisäohjeet tapauskohtaisesti. Muista säilyttää saamasi kuitti palautuksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta ei ole yrityksen ostamiin tuotteisiin tai ammattikäyttöön ostetuille tuotteille.

Tuotetiedot
Tuotteiden ominaisuudet, saatavuus ja mahdolliset erityisehdot kuvaillaan joko tuotteen kuvauksen yhteydessä tai tilausvahvistuksessa. Tuotteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä.

Vastuunrajoitus
Terveysmaailma ei ole vastuussa mistään tuotteisiin tai tilaukseen liittyvistä välillisistä vahingoista, kuten tuoton tai voiton menetyksistä, laitteen tai sovelluksen vioista tai häiriöistä, tai muista kaupallisista tai taloudellisista tappioista, jotka aiheutuvat tuotteen myöhästymisestä, käytöstä tai käytön estymisestä. Terveysmaailma ei ole vastuussa tuotteissa ilmenevistä vioista, jos asiakas on itse muokannut tuotetta. Terveysmaailman enimmäisvastuu kaikista vahingoista rajoittuu tuotteen ostohintaan. Nämä ehdot eivät rajoita kuluttaja-asiakkaalle pakottavan lainsäädännön perusteella kuuluvia oikeuksia.

Ylivoimainen este
Varaamme oikeuden toimituksen viivästymiseen, mikäli meihin, tuotteen valmistajaan tai muuhun osaan toimitusketjua kohdistuu ylivoimainen suorituseste. Ylivoimainen suorituseste sisältää muun muassa lakot, boikotit, vienti ja tuontirajoitteet, sodat, epidemiat, tulipalot, tulvat ja muut vastaavankaltaiset kyseisen osapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevat tapahtumat.

Pätemättömät ostot
Tilaus ei sido Terveysmaailmaa, mikäli tilausvahvistuksessamme tai hinnassa on ilmeinen virhe (esim. desimaalivirhe tietoja syötettäessä) joka asiakkaan olisi tullut ymmärtää. Tilaus ei myöskään sido Terveysmaailmaa, mikäli toimittamasi maksu- tai osoitetiedot osoittautuvat virheelliseksi tai et ole oikeutettu käyttämään maksuvälinettäsi.